Mieszkańcy Koźla-Portu nie chcą cystern na osiedlu

Coraz więcej wskazuje na to, że reaktywacja portu nie będzie miała wiele wspólnego z żeglugą. Chodzi o przeładunek z lądu na ląd.

W porcie przeładowywane mają być ładunki masowe. W pierwszej kolejności płynne, później sypkie i kontenerowe. Terminal płynny ma mieć pojemności 100 tys. metrów sześciennych.

W porcie przeładowywane mają być ładunki masowe. W pierwszej kolejności płynne, później sypkie i kontenerowe. Terminal płynny ma mieć pojemności 100 tys. metrów sześciennych.

Mieszkańcy podkreślają, że kiedyś towary były transportowane wyłącznie drogą wodną.
– To było bezpieczne, ekologiczne. Ale teraz różne chemikalia czy paliwa będą wożone do portu samochodami i tą samą drogą stamtąd wyjadą. Kłodnica i Koźle-Port bardzo na tym ucierpią – mówi jeden z mieszkańców Kłodnicy.

Swoich obaw nie kryje także Witold Florczak, kędzierzyńsko-kozielski dziennikarz. Tak pisze on na swoim profilu facebookowym: „Z tego wynika, że oprócz kilkudziesięciu miejsc pracy, będziemy mieli jakieś 200 do 300 autocystern z paliwami i chemikaliami przejeżdżających przez Kłodnicę i Kędzierzyn-Koźle na dobę, przynajmniej na początek. Czy miasto jest przygotowane na wzrost przewozu niebezpiecznych materiałów drogami? Może należy to wytłumaczyć mieszkańcom i uspokoić ich obawy?” – pyta Witold Florczak. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna także przyjrzała się sprawie. Uznała, że jest potrzebne przeprowadzenie tzw. „oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko”. Z takim stanowiskiem zgodził się także Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu. Teraz odpowiednie instytucje będą sprawdzały czy składowanie towarów w porcie i ich transport drogą lądową może mieć negatywny wpływ na tę część miasta.

W porcie przeładowywane mają być ładunki masowe. W pierwszej kolejności płynne, później sypkie i kontenerowe. Terminal płynny ma mieć pojemności 100 tys. metrów sześciennych. Będzie się tam dokonywał przeładunek co najmniej 2 mln ton rocznie. W przypadku terminalu sypkiego przeładunek może sięgnąć 3 mln ton. Terminal kontenerowy ma ich pomieścić około 300.

TOG

Aktualna kategoria: AKTUALNOŚCI Tagi: 
REKLAMA
© 2017 Tygodnik PARTNER. All rights reserved / Wszystkie prawa zastrzeżone
Zobacz także: www.kedzierzynkozle24.pl.